19.7.06

Email van Carla:Hallo neef Har

Allereerst, heb jij het onderstaand mailtje ooit ontvangen? Ik ontdek zojuist pas dat ik 2 verschilldende sites van jou vind. Werken die beiden?Zo ja, dan heb je inderdaad toch wel onderstaande mail gehad.Mijn reactie per email aan Carla:
.
Bedankt voor je reactie. Ik stop niet met webloggen. De familie Kierkels vul ik nog steeds aan met verhalen en foto's. Af en toe is er weer een impuls nodig, zoals nu jouw email. Ik plaats er delen uit in lezenswaardige verhalen 3.Ik ben niet gestopt met mijn blog, maar hij dient nu als opstart-weblog en ik deel erin mee als ik iets ontvangen heb. Ik ben nu met een 3de blog bezig en die gaat over mijn pensioentijd. Deze maak ik nog niet openbaar, omdat er zaken in staan die niet op internet horen; zoals de datum waarop ik op vakantie ga. Ik ga naar ...( hier vermeld ik het land) en met mijn laptop plaats ik iedere dag een verslag van mijn reis bestemd voor mijn kinderen. Iedereen mag dat lezen, maar niet iedereen hoeft te weten dat ik niet thuis ben. Denk maar aan inbraak. Laat de verhalen van jou, van ome Jan en verdere familieleden maar komen. Jullie hebben een digitale camera. Maak een foto van een oude foto en stuur die dan op! Ik bewerk ze en plaats ze in mijn blog.
.
Enkele selecties uit de email van Carla:
Hoi Har, Pap vond het harstikke leuk om je site te bezoeken. Het persoonlijk woord van welkom was heel erg leuk van je bedacht. Pap heeft genoten. Hij vond het heel erg sjoon! Ikheb hem diverse sites voorgelezen tot mijn keel kurkedroog was. Het was allemaal prachtig! Hoe het allemaal kan dat gaat boven zijn petje maar sjoon, sjoon, sjoon. Hij vroeg al of hij dit op zijn ouwe dag nog zou kunnen leren. Nou wie weet, alhoewel 84 en dan nog beginnen!Hij zit nu bij me en wil je graag een berichtje sturen dat ik voor hem hier intik. Allereerst nogmaals bedankt voor het welkomstwoord op de site. Heel attent. Pap vertelt dat het babybedje dat bij hem in de kelder staat opgeslagen eerst van jullie is geweest. Jij en je broer en zus hebben hier in gelegen en toen heeft pap het van jouw pap gekocht en vervolgens hebben wij er met z'n allen (om de beurt) in gelegen als baby. Daarna sliepen ook de kleinkinderen er in als ze op bezoek waren bij opa en oma. Daarna sliepen de poppen van de kleinkinderen er vaak in. Een zeer degelijk prima bedje dat je pa speciaal door een meubelmaker heeft laten maken vroeger. Toen was er nog niet veel te krijgen en moest iets dergelijks speciaal worden gemaakt. Pap vertelt dat hij en ome Cor en tante Door vroeger meer contact met elkaar hadden dan met de rest van de broers. De drie jongsten van het gezin Kierkels dus. De andere kinderen Kierkels waren ook weer wat closer met elkaar, maar het leeftijdsverschil tussen de ouderen en de 3 jongeren speelde toen wel een beetje een rol zo begrijp ik (ouderen waren inmiddels al gehuwd, hadden kinderen enz.).Een oudere vrouw kwam de vorige week nog bij pap aan de deur voor collecte Speravi. Toen zij ontdekte dat pap een broer was van Wiel, vertelde zij dat ze vroeger bij je pap en ma heeft gewerkt (dienstmaagd?). Pap is alleen de naam ontschoten maar wie weet komt die weer eens boven water.... de naam dus. Pap vertelt ook dat hij nog (ergens) enkele foto's moet hebben van je vader, jouw vader en mijn vader, je vader en Sjeng van Nol (eerst gehuwd met Barbara, later met Tante To).Verder nog een foto van klein-tant-doortje en misschien nog wel wat. Je bent van harte welkom ze eens te komen bekijken bij pap thuis.Ook wat herinneringen betreft kwam er veel boven. Hij laat je in elk geval hartelijk groeten en ik moet je vooral laten weten dat hij enorm heeft genoten. (Er is een wereld voor hem opengegaan vanmiddag; die mogelijkheden van internet; zo'n site als die van jou, nou enorm). Ik zal hem vast nog wel eens vaker je site laten zien.
.
Je schrijft over Toeval. De enige zoon van Meester Vervoort, Ed genaamd, woont aan mijn tuinmuur! Toeval bestaat niet toch??? (Deze zoon Ed heeft net zo'n ziekte aan zijn ogen als zijn vader, Ed is inmiddels gehuwd en heeft zelf 2 kleine zoontjes). Zowel Meester Vervoort als Meester Ton Hendriks zijn bij ons zeker wel bekend en populaire dorpsfiguren. Zoals je al schreef is meester Vervoort veel te jong gestorven, dat kan ik me nog prima herinneren. Mijn eigen kinderen (Nicky, Lucky en Janou) hebben allen nog les gehad van meester Ton (Hendriks). Hij is inmiddels ook gepensioneerd maar nog steeds fervent historicus. Wat ontzettend leuk is dit toch. Je vraagt of je misschien beter een aparte blog moet maken van de familie Kierkels, Meulewaeg. Mag jij helemaal zelf bepalen. Ik vind het allemaal prima. Weet alleen niet of de rest van ons ook stories aanleveren. Nog een vraagje: wat betekent dat aftellen (nog 38 dagen en .... uren). Dat heb ik nog niet kunnen ontdekken. Je gaat dan toch niet uit de lucht,hiermee stoppen hoop ik. Zou ik echt heel jammer vinden.Ik ga nu pap naar huis brengen. Nogmaals bedankt voor het leuke welkom voor hem. Hij blijft er over bezig.
Carla